Hediye Ve Ağırlama Politikası

1.  AMAÇ VE KAPSAM

 

Bu politika, Türkiye Sigorta A.Ş.  Şirket çalışanlarının, müşteriler, şirketin paydaşları (acente, iş ortakları, tedarikçiler ve müşteriler gibi) ve iş ortaklarıyla olan ilişkilerinde çıkar çatışması oluşturmadan, etik ve profesyonel standartlara uygun hareket etmelerini sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. Politika, şirket tarafından sunulan veya kabul edilen hediyeleri, ağırlamaları ve temsil harcamalarını düzenlemektedir.

Bu politikada hüküm olmayan hallerde Türkiye Sigorta Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası'na bakınız.

 

2.  TANIMLAR

Hediye: Ticari hayatın akışı içinde teamüllere aykırı olmayan, nezaket veya takdir göstermek amacıyla verilen, maddi karşılık gerektirmeyen eşya veya hizmetleri,

Çıkar Çatışması: Bir çalışanın Şirket paydaşlarından (acente, iş ortakları, tedarikçiler ve müşteriler gibi), performansını, tarafsızlığını ve karar alma sürecini etkileme ihtimali ile zımnen veya açıkça bir karşılığa bağlanan, ekonomik değeri olan veya ekonomik değere çevrilebilir nitelik arz eden menfaat, hediye, özel uygulama ile   kendisi, ailesi veya yakınları için maddi veya manevi bir çıkar elde etmesi durumu,

Temsil/Ağırlama: Şirketin veya üçüncü tarafların düzenlediği toplantılar, yemekler, etkinlikler, seyahatler veya sportif, kültürel amaçlarla gerçekleştirilen sosyal organizasyonlar,

 

İfade eder.

 

3.  TEMEL İLKELER

Çalışanlar, Türkiye Sigorta Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası ile uyumlu olacak şekilde hareket etmeli ve etik standartlara bağlı kalmalıdır.

Müşteriler, iş ortakları ve tedarikçilerden herhangi bir hediye talep edilemez.

Ağırlamalar ve hediyeler, ticari ilişkilerde tarafsızlığı zedelememelidir.

Nakdi hediyeler, değerli metaller, döviz, hisse senedi ve çek kabul edilemez.

Pazarlama ve tanıtım amaçlı verilen takvim, ajanda ve kalem gibi promosyon ürünleri kabul edilebilir.

Müteakip kabul edilen hediyeler, Türkiye Sigorta A.Ş. Risk Yönetimi Politikası çerçevesinde, İç Kontrol Müdürlüğü’ne bağlı yöneticisi tarafından rapor edilmelidir.

Hediye veya ağırlama tekliflerinin şirkete ve çalışanlarına özel bir muamele sağlayacak şekilde algılanmaması gerekir.

İş ilişkilerinde tarafsızlığı korumak amacıyla, şirket içindeki yöneticiler ve çalışanlar arasındaki hediye alışverişi minimumda tutulmalıdır.

İş dünyasında yaygın ve makul kabul edilen yemekler ve etkinlikler kabul edilebilir, ancak bu harcamalar şirketin temsil harcama limitleri ile uyumlu olmalıdır.

Şirket adına davetli sıfatıyla, temsilci olarak katılım sağlayan etkinlikte, resmi olarak katılım sağlayan şirket çalışanı  seyahat ve konaklama masrafları, karşı taraf ile süregelen ve potansiyel iş ilişkisi içerisinde olunması; etkinliğin tek seferde ve düzenli olarak tekrar etmemesi; etkinlik fahiş ve orantısız olmaması; uygunsuz mekânlarda gerçekleştirilmemesi; eğlence faaliyeti adil ve tarafsız karar verilmesini engellememesi veya başkaları tarafından olumsuz şekilde algılanmasına neden olmaması koşullarıyla  belirtilen kriterler doğrultusunda, kabul edilebilir ve  makul ve mütevazı bu davet düzenleyen 3. kişilerce ödenebilir ve , bu halde ağırlama faaliyetlerine ilişkin bilgi ve belgeler (katılımcı bilgileri, iş ilişkisi ve etkinliğin detaylarına dair açıklamalar, masraflar vb.) defter ve kayıtlara doğru ve şeffaf bir biçimde yazılı olarak kayıt altına alınmalıdır. Çalışanlar, faaliyete ilişkin belgeleri muhafaza edilmek üzere ilgili iş birimine sunmalıdır.

Şirketin üçüncü taraflara sunacağı hediye ve promosyonların neler olacağına, kimlere ve ne surette verileceğine ilişkin usul ve esasları belirleme konusunda Genel Müdür yetkilidir.

  

4. DENETİM

Bu politikanın uygulanması Şirket’in Risk Yönetimi Politikası çerçevesinde, İç Kontrol Müdürlüğü denetim mekanizmaları tarafından denetlenecek ve herhangi bir ihlal durumu halinde disiplin yönetmeliği çerçevesinde gerekli yaptırımlar uygulanacaktır.

5.  YÜRÜRLÜLÜK

Bu politika, Yönetim Kurulu tarafından 03.03.2025 ve 3/18 karar numarası ile onaylanmış olup, bu politika, Yönetim Kurulu onayı ile yürürlüğe girer ve gerektikçe güncellenir.

Hediye ve Ağırlama Politikası değişen koşullara göre belli aralıklarla gözden geçirilir ve yapılan değişiklikler çalışanlara duyuru yoluyla ilan edilir. Politika güncel haline internet adresi üzerinden ulaşılabilir.