Tüm hasar bildirim süreçleriniz için;
0(850) 202 20 20 numaralı Müşteri İletişim Merkezimizden hasar ihbarında bulunabilirsiniz.
Poliçenize;
0(850) 202 20 20 numaralı Müşteri İletişim Merkezinden ya da
E-Devlet hesabınıza girerek ulaşabilir, bilgi alabilirsiniz.
Hasar sürecinizi; 0(850) 202 20 20 numaralı Müşteri İletişim Merkezi aracılığıyla takip edebilirsiniz.
Hasar dosyası açılmasını takiben hasar incelemesi yapılmak üzere eksper sizinle iletişime geçerek randevu organizasyonu oluşturacaktır.
Hasar ödemesinin yapılabilmesi için öncelikli olarak eksper tarafından hasar raporunun tamamlanması gerekmektedir.
Hasar raporunun şirketimiz ile paylaşılmasından sonra ilgili rapor incelenerek hasar dosyası sonuçlandırılmakta ve uygun ise ödeme hızlıca yapılmaktadır.
Olası bir riskin gerçekleşmesi durumunda konutunuza ait hasarın eksiksiz ödenmesi için teminat limitlerinin doğru olarak belirlenmesi gerekmektedir. Yıl içerisinde inşaat maliyetlerinde yaşanabilecek artış nedeni ile bina teminat bedeli değişebilmekte ve poliçe üzerinde yazan sigorta bedeli eksik kalabilmektedir. Konutunuza ait hasarın eksiksiz ödenmesi için teminat limitlerinin poliçenizde doğru olarak belirlenmesi ve hasar anında mağduriyet yaşanmaması adına gerekliyse sigorta bedellerinin güncellenmesi önem arz etmektedir. Sigorta bedelini yükseltmek için acentenizle ya da şubenizle iletişime geçebilirsiniz.
DASK için; DASK her yıl inşaat maliyetlerindeki artışa göre belirlediği azami bir tutarda teminat sağlanmakta olup 25 Kasım 2022 tarihinden itibaren bütün yapı tiplerinde 640 Bin TL olarak belirlenmiştir. Teminat tutarı konutun brüt yüzölçüm�� ve inşaat birim metrekare maliyet tutarının çarpımı ile belirlenir. 25.11.2022 tarihli Tebliğe göre; inşaat birim metrekare maliyet tutarları artırılmış olup teminat bedeli güncel değilse sigorta bedelini yükseltmek için acentenizle ya da şubenizle iletişime geçebilirsiniz.
Yapı Tarzım² Fiyatı
A- Betonarme 3.016 TL
B- Diğer 2.080 TL
Örneğin Betonarme yapı tarzında ve 100 m² alanı olan bir bina için DASK poliçesi sigorta bedeli, 100 x 3.016 TL = 301.600TL’dir.
DASK poliçeniz varsa, öncelikle bu poliçe kapsamında hasar ihbarını DASK kurumuna yapmanız gerekmektedir.
DASK’a hasar ihbarını;
Alo DASK 125 Çağrı Merkezi’ni arayarak
DASK web sitesini ziyaret ederek
E-Devlet hesabına girerek yapabilirsiniz.
Türkiye Sigorta’dan konut veya iş yeri sigortanız var ise;
Türkiye Sigorta mobil uygulaması veya web sitemizde yer alan Yardım alanından talebinizi iletebilirsiniz.
0(850) 202 20 20 numaralı Müşteri İletişim Merkezimiz aracılığıyla Türkiye Sigorta menüsünden yıldız (*)’ı tuşlayarak Deprem Hattı’na bağlanabilirsiniz.
DASK poliçesinin sorumluluğu poliçede belirtilen sigorta limiti ile sınırlı olduğundan DASK limitlerini aşan bir hasarınız bulunuyorsa DASK ödemesinden sonra kalan tutar deprem teminatlı konut sigortasından karşılanmaktadır.
Konut poliçesinde eşyalar için de deprem teminatı bulunuyorsa depremin eşyalara verdiği zararlar için poliçede belirtilen limitler dahilinde ödeme alınabilir
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından konuta girilemeyeceğine ilişkin yazının iletilmesi akabinde, eksper tarafından yerinde tespitler yapılır. Bu tespitler doğrultusunda değerlendirme yapılmaktadır
Konut poliçesinde deprem teminatı var ise genel şartlar ve özel şartlar çerçevesinde hasar değerlendirmesi yapılmaktadır.
Poliçenizde, eşya tanıma giren ve özellikle değerli olarak belirtilmiş eşyalarınıza ilişkin hasarınız poliçedeki limitler dahilinde genel ve özel şartlara göre karşılanmaktadır.
Sigortalı ve sigortalı ile birlikte oturan aile bireyleri ve evde bulunan çalışanlarının kişisel eşyaları da dahildir.
Hasar dosyası açıldıktan sonra ilgili mevzuat çerçevesinde istenecek bilgi ve belgeler için şirketimiz tarafından bilgilendirme yapılacaktır.
Evinizin tapusu kaç kişi adına düzenlenmiş ise hasar ödemesi bu kişilere yapılır. Ödeme tapuda adı belirtilen kişilere tapudaki hisse payı oranında gerçekleştirilecektir.
İş yeri sigortanız deprem muhteviyat teminatı içeriyor ise poliçede belirtilen limitler ve şartlar dahilinde iş yerinizde bulunan eşyalarınızın için hasar ödemesi yapılmaktadır.
Konut veya iş yerinden elde edilen kira geliri, deprem nedeniyle ortaya çıkan hasarlardan dolayı artık alınamıyor ise kira kaybı kapsam dışı olup, hasar ödemesi yapılmamaktadır.
Poliçenizde Deprem muhteviyat teminat var ise poliçe de belirtilen limitler kapsamında hasarınız karşılanır.
Poliçenizin deprem öncesinde sonlanması ve yenilenmemesi durumunda ortaya çıkacak hasar teminat kapsamı dışındadır.
Tamamı ticari ve endüstriyel maksatla kullanılan binalar zorunlu deprem sigortası kapsamına dâhil değildir.
Ancak, mesken olarak inşa edilen binaların (apartman vb.) bağımsız bir bölümü ticarethane, dükkan, ofis gibi amaçlarla kullanılıyorsa zorunlu deprem sigortası yaptırılması gereklidir.
Trafik Sigortası, sadece aracınız ile başkalarına vermiş olduğunuz zararı karşılar. Deprem hasarlarından kaynaklı oluşan herhangi bir zararı karşılamaz.
Kasko sigortanızda, eğer deprem teminatınız var ise, bu kapsamda hasarınız poliçede belirtilen limitler kapsamında karşılanır.
Hasar görmüş aracın sahibi deprem sebebiyle vefat etmişse kasko sigortası kapsamında tazminat alabilmek için yasal varislerin başvuruda bulunması gerekmektedir. Ödemeler yasal varislere gerçekleştirilecektir.
Sigortalının poliçe kapsamında deprem sonucu vefat teminatı var ise, tazminat ödemesi yapılacaktır.
Ödeme; poliçede tanımlı hak sahibi (lehtar) varsa lehtara; lehtar tanımlı değil ise kanuni varislere, veraset İlamında belirtilen paylar oranında yapılır.
Deprem sonucu vefat teminatı poliçe teminat kapsamında değil ise, tazminat ödemesi yapılmaz.
Ferdi Kaza Sigortanız var ise sürekli sakatlık halinde size; vefat halinde ise sigortalının yasal varislerine tazminat ödemesi yapılır.
Türkiye Hayat Emeklilik ’ten yapılmış olan hayat sigortası ile ilgili bilgi almak için vefat eden kişinin ilişkili olduğu banka şubesi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Afet sebebiyle ilişkili banka şubesi ile iletişime geçilemiyor ise ilgili bankanın size en yakın herhangi bir şubesi ile iletişime geçebilirsiniz. Vefat eden kişiye ait savcılık tarafından düzenlenen ölüm belgesi banka şubesine iletilmelidir.
Banka kanalı dışında farklı kanallardan yapılmış hayat sigortası ile ilgili 0(850) 202 20 20 numaralı Müşteri İletişim Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.
Poliçe üzerinde, bankanın ilk alacaklı olduğunu belirten “Daini Mürtehin” tanımı var ise, öncelikle ilgili bankaya, vefat kişinin kredi borcu ödemesi yapılacaktır. Bankaya olan ödeme sonrası avanslar hak sahibi (lehtar) tanımlı ise lehtara; tanımlı değil ise kanuni varislere Veraset İlamında belirtilen paylar nispetinde ödenir.
Poliçe üzerinde, bankanın ilk alacaklı olduğunu belirten “Daini Mürtehin” tanımı yok ise, tazminat tutarı, poliçede hak sahibi (lehtar) tanımlı ise lehtara, değil ise kanuni varislere Veraset İlamında belirtilen paylar nispetinde yapılır.
Poliçe üzerinde, bankanın ilk alacaklı olduğunu belirten “Daini Mürtehin” tanımı var ise, ilgili bankaya olan kredi borç tutarı, poliçe teminatı tutarı çerçevesinde ödenir.
Daini Mürtehin kelime anlamı değerlendirildiğinde “dain” borç veren alacaklıyı ifade ederken “mürtehin” rehin konulmuş anlamına gelmektedir. Buna göre daini mürtehin, “rehinli alacaklı” anlamına gelmekte ve bir riskin gerçekleşmesi nedeniyle borcun ödenememesi durumunda alacaklıyı güvence altına almaktadır.
Dain-i mürtehin şerhi; kredi ile bir araç, taşınmaz veya eşya alınırken satın alınan ürüne sigorta yapıldığında uygulanmaktadır. Sigorta poliçesinde satın alınan varlık için finansman desteği sağlayan yani kredi veren banka lehine daini mürtehin şerhi düşülür. Bu sayede finansman kuruluşunun, alacaklarını garanti altına alması sağlanmaktadır.